Hallo Accountant,

Speciaal voor de accountancy branche heeft BI Partners een aantal data en analyse tools ontwikkeld. Met deze tools krijgt u volledig inzicht in uw bedrijfsvoering en klant administraties.

.

Eigen organisatie

Volledig inzicht in de data over uw (interne) accountantskantoor. We ondersteunen u met uw rapportages over de financiële prestaties, stand van uren registratie, onderhandenwerk, ontwikkeling van het klant portfolio en personele ontwikkelingen.

Interne Klant Administraties

De data van de klantadministraties worden samengebracht in één rapport. Dit kan data uit verschillende bronsystemen zijn. U heeft altijd en overal inzicht in de balans, winst- & verliesrekening en open posten van al uw eigen klantadministraties.

Controles Samensteldossier

Op basis van een standaard grootboekschema zijn er diverse controles gedefinieerd op de data. Hiermee worden afwijkingen in één oogopslag gedetecteerd en kan er direct gecorrigeerd worden. Met de controles voor het samensteldossier is de administratie gedurende het jaar beter op orde.

Externe Klant Administraties

De accountant krijgt steeds vaker de vraag van klanten of er aangepaste rapportages mogelijk zijn, los van de standaard rapportage tools. Het is ongewenst dat dit handmatige acties met Excel zijn. Terugkerende rapportages zijn te automatiseren met onze oplossingen in combinatie met PowerBI.

.

Praktijkvoorbeeld

De administratie van de eigen organisatie wordt verzorgt met AFAS Profit. Hierin worden de financiën, de uren en projectadministratie en HRM verwerkt. Historische data wordt zichtbaar gemaakt. De verschillende modules worden gecombineerd om forecasts te presenteren. Voor HRM is een speciale module ontwikkeld om de formatie ontwikkelingen, het ziekteverzuim en het verloop eenvoudig inzichtelijk te maken.

De interne klantadministraties worden vastgelegd in Twinfield, iMuis en Exact. De data uit deze 3 bronnen wordt bijeengebracht in één PowerBI rapportage. Hierin worden balans, W&V rekening en open posten gepresenteerd. Daarbij wordt aansluiting tussen resultaat balans en W&V, alsmede aansluiting tussen grootboek debiteuren en crediteuren en de sub administraties gepresenteerd.

Er is ingezet op verdergaand automatiseren van de processen. Om bovenop de processen te zitten en altijd en overal juist te kunnen rapporten zijn de controles voor het samensteldossiers gezamenlijk gedefinieerd en vastgelegd. Hiermee worden de afwijkingen t.o.v. de standaard inzichtelijk gemaakt, waarmee de afwijkingen meteen ook weer gecorrigeerd worden. Hiermee zijn een groot deel van de checks voor de maandafsluiting en het samensteldossier beschikbaar, zonder dat er in het bronsysteem ingelogd hoeft te worden. Op basis van de geconstateerde afwijkingen worden meteen ook de processen aangescherpt.

Een aantal wat grotere klanten hebben specifieke rapportage wensen. Dit kan gaan om interne, maar ook om externe klantadministraties. Omdat de mankracht of kennis ontbreekt, ondersteunt de accountant bij het invullen van de specifieke rapportagewensen. Waar kennis te kort komt, ondersteunt BI Partners om de capaciteit aan te vullen.

Informatie over onze dataverwerking vindt u op de pagina over Data as a Service – Accountancy